Юрій Шаповалов – про розвиток спортивного маркетингу в Україні і співпрацю з ФЛАУ

Isport.ua на сторінках свого сайту розпочав проект «По ту сторону спорту», в якому розповідатиме про людей, чиї зусилля не помітні глядачам, але які дуже впливають на результати спортсменів.
 
Першим співрозмовником став колишній баскетболіст, засновник агенції Podium Sport Marketing Group і радник ФЛАУ з питань маркетингу Юрій Шаповалов.
 
­З чого почалася спільна робота з ФЛАУ?
 
Бажання співпрацювати йшло особисто від президента ФЛАУ Ігоря Гоцула. Ми довго спілкувалися і я сказав, що якщо питання лише у тому, щоб залучити спонсорів, тоді нам це не підходить. Але я бачив зсередини, скільки всього робиться федерацією. У Гоцула є завдання, щоб було більше стадіонів. Зараз обласні центри вдалося переконати у тому, що якщо вкласти більше в інфраструктуру, то до вас поїдуть спортсмени, будуть проводитися змагання.
 
Ми допомагали в організації двох чемпіонатів України у приміщенні й одного влітку, зараз готуємося до Суперліги командного чемпіонату Європи з багатоборства. Я багато спілкуюся зі спортсменами – ми намагаємося маленькими проектами змусити говорити про легку атлетику не лише з точки зору спортивних результатів. У нас є приклади співпраці федерації і бренда INTERTOP, ми вигадали ряд активацій, які не коштували дорого і були дуже популярними. Нам цікаво вигадувати щось нестандартне.
 
Що найскладніше у роботі?
 
По суті, ринку спортивного маркетингу в Україні немає – він лише зароджується. Останній рік бренди починають долучатися до різних заходів, працюють зі спортсменами. Два роки тому було дуже складно пояснити брендам, чим їм може бути корисний спорт і спортсмени, яку віддачу вони отримають від цієї співпраці, як виросте їхній бренд. Зараз є низка компаній, які звернули увагу на спорт і роблять проекти. Але найчастіше ці проекти реалізовуються за схемою класичного маркетингу. А його дуже рідко можна застосувати до спорту.
 
Чого не вистачає нашим спортсменам, щоб бути цікавими для брендів?
 
Є загальновідома практика запрошення на заходи знаменитостей. Запросити тих же зірок шоу-бізнесу коштує сотні тисяч доларів. Спортсмени коштують дешевше, хоча вони не менші зірки, а інколи і більші, якщо оцінювати з точки зору того, що вони дають країні.
 
Але у нас так склалося, що люди на концерти приходять у більшій кількості, ніж на спортивні заходи. Тут я бачу недолік спортсменів, які досить замкнені. У шоу-бізнесі просувати себе – частина роботи. Чим більше ти себе показуєш, тим більше до тебе приходять на концерт, тим більше ти заробляєш.
 
У спортсменів такої звички немає. Одиниці з них готові себе просувати. Є Жан Беленюк, який робить це самостійно. У Василя Ломаченко над цим працює ціла команда. Не всі розуміють, що якщо спортсмен почне сьогодні себе просувати, то віддачу отримає лише через рік-півтора, що потрібно створювати медіа-приводи хоча б два рази на тиждень.
 
Це як з тренуваннями – ти не можеш почати тренуватися і відразу виграти чемпіонат світу. Повинен бути підготовчий період, і то не факт, що ти вистрілиш чи що хтось інший не буде готуватися ліпше, ніж ти. Якщо ти хочеш спонсорів, то повинен виконати певну роботу. Або заплатити тому, хто буде робити її замість тебе. І розуміти, що може спрацювати, а може й ні. Як той же спорт. І потрібно переконувати, що не варто чекати гроші від держави – вони нехай будуть як доповнення. Але при цьому найважливіше – це спортивний результат. Тут потрібно балансувати.
Весь текст інтервю з Юрієм Шаповаловим читайте на сайті Isport.ua.
Фото (с)FEDORIV Hub
Joomla template by ByJoomla.com