Про правило зі спортивної ходьби «Pit Lane»

89
Федерація легкої атлетики України пропонує фахівцям, спортсменам та шанувальникам спортивної ходьби ознайомитися з правилом «Pit Lane». Рекомендується застосовувати дане правило на змаганнях зі спортивної ходьби серед юніорів, юнаків та ще молодших вікових груп. Наведені нижче рекомендації вже застосовувалися при проведенні юнацького чемпіонату світу-2015 у Калі (Колумбія).
 
Після пропозицій Комітету ІААФ зі спортивної ходьби у квітні 2013 року, Рада ІААФ вирішила, що починаючи з 2014 року, по можливості, на всіх змаганнях національного рівня зі спортивної ходьби для легкоатлетів до 16 років буде використовуватися певна форма правила «Pit Lane». Мета: зменшити кількість дискваліфікацій спортсменів або взагалі запобігти дискваліфікаціям.
 
Була організована робоча група для розробки практичних рекомендацій реалізації правила «Pit Lane».
 
Нижче наведено рекомендації для змагань на стадіоні зі спортивної ходьби на 5 000 м або 10 000 м з урахуванням правила ІААФ 230.2(e), тобто для 6 суддів зі стилю спортивної ходьби, включаючи Старшого суддю. Для змагань на шосе застосовуються аналогічні умови, як і для змагань на стадіоні, з урахуванням кількості суддів, їх позицій, довжини кола траси, розміщенні штрафної зони, тощо.
 
Штрафна зона (для змагань на стадіоні)
*) штрафна зона має знаходитись на фінішній прямій на 5-7 доріжках, ближче до старту на 80 м, та перед табло дискваліфікації
*) штрафна зона, довжиною не більше 10 м, повинна мати один вхід та один вихід з протилежних кінців. Ширина зони може мінятися, проте вона має вміщати до 5 спортсменів одночасно.
*) для визначення меж штрафної зони можна використовувати невеликі бар’єри або конуси
*) спортсмени можуть зупинитись або ходити всередині штрафної зони, проте там не має бути місць для сидіння, доступу до освіження, води, губок чи будь якої іншої допомоги. Спілкування з тренером дозволяється
*) подібні умови мають застосовуватись для змагань на шосе з урахуванням обмежень щодо зайнятого місця
 
 
Суддівство
Правило 230 зі спортивної ходьби має застосовуватись наступним чином:
*) Коли спортсмен отримує 3 Червоні Картки, він має бути проінформований Старшим суддею або його помічником за допомогою жезлу зі штрафним часом з обох боків та має зупинитись у штрафній зоні за ліпшої нагоди. В залежності від дистанції змагань, такий штрафний час має застосовуватись:
Дистанція до 5 000 м – 60 секунд
Дистанція від 5 000 м до 10 000 м – 120 секунд
*) За ліпшої нагоди спортсмен направляється Старшим суддею у штрафну зону «Pit Lane»
*) Відлік штрафного часу починається відразу, як спортсмен входить у зону «Pit Lane»
*) За 10 секунд до завершення штрафного часу спортсмену має бути показана картка з попередженням
*) Спортсмена не можна судити в штрафній зоні
*) Якщо спортсмен отримує будь яку додаткову Червону Картку (від суддів, які ще не написали на нього записку), він буде дискваліфікований, та Старший суддя або його помічник повинні повідомити про це спортсмена якомога швидше.
*) Якщо спортсмен отримує 4 або більше Червоних Карток перед входом у штрафну зону, спортсмена буде дискваліфіковано та Старший суддя або його помічник повинні повідомити про це спортсмена якомога швидше
*) Якщо спортсмен отримує третю Червону Картку на пізній стадії змагань та неможливо для Старшого судді направити його у штрафну зону, спортсмен фінішує, а штрафний час (60 або 120 секунд) додається до офіційного результату змагань
*) Старший суддя має право негайно дискваліфікувати спортсмена на останніх 100 м дистанції (без штрафного часу)
 
Рекомендації Московського Регіонального Центру Розвитку ІААФ
1) На стадіоні «Pit Lane» організовується в районі старту на 100 м (в манежі відповідна поправка на колі), на шосе аналогічне розміщення за 100 м від фінішної лінії або приблизно в цій зоні – завжди потрібно дивитись де саме є найбільш зручне місце, але в будь-якому випадку це повинно бути приблизно за 100 м до фінішної лінії або в зоні видимості табло попереджень.
2) зона обмежується конусами або невеликими (дитячими) бар’єрами, які є в наявності, або ті що використовуються для доріжки – це дуже важливо в манежах та на стадіонах; або вищі, якщо змагання на шосе. Бар’єри звичайні та інші паркани не бажані, так як ця «загорожа» є умовною.
3) зона повинна бути достатньої довжини та ширини, щоб спортсмени змогли продовжувати принаймні мінімальні рухи (довжина оговорюється так 10 м, а ширина мінімум 4 м, але на шосе можна і більше, плюс потрібно враховувати кількість спортсменів на старті, та відповідний відсоток тих хто може потрапити у штрафну зону та знаходитись там одночасно (приблизно 4-5 спортсменів), та щоб могли мінімально рухатись
 
Оскільки спортсмени там знаходяться певний час, тому необхідні судді, які стежать за часом входу та виходу спортсмена із даної зони і взагалі за порядком у цій зоні.