Про що не почули на Конференції ФЛАУ, або Результати аудиторської перевірки

748

20 березня відбулося засідання Ради ФЛАУ. Про більшість рішень уже повідомлялося на сайті ФЛАУ, проте одне з них, яке чи не найбільше цікавить легкоатлетичну спільноту, ми винесли окремо. Мова про аудиторську перевірку, прокоментувати результати якої ми попросили представника Ревізійного комітету ФЛАУ Андрія Комарова.

Андрій Комаров, серед іншого, звернув увагу на кілька основних моментів, які необхідно донести до членів ФЛАУ.

Члени федерації перед звітно-виборчою Конференції ФЛАУ не були ознайомлені з фінансовими результатами господарчої діяльності у встановленому порядку. А отже, ухвалювали рішення на Конференції і, зокрема, обирали керівні органи ФЛАУ, не маючи інформації, яка є суттєвою для прийняття таких рішень.

«Що це означає?» – запитуємо у Андрія Комарова. «Виявляється, прозорість не була сильною стороною у діяльності керівництва ФЛАУ 2016/2020 років», – говорить він.

У першу чергу мова йде про заборгованості федерації. Станом на 30 вересня 2020 року (за десять днів до Конференції) за даними бухгалтерського обліку заборгованість складала 2.9 мільйонів грн. Як з’ясувалося згодом, це не вся заборгованість того періоду. До цього часу на адресу федерації продовжують надходити неоплачені тоді рахунки. Сума додаткових заборгованостей – близько 2.4 млн. грн.. Якщо аналіз доданих рахунків їх підтвердить, то в сумі заборгованість сягне 5.3 млн. грн. У її складі: заборгованість перед працівниками по заробітній платі – 157 339 грн; заборгованість перед працівниками за авансовими звітами – 567 тис. грн. (560 тис грн – Гоцул І.Є. і Медведь М.В.). У той же час аудитор у зауваженнях вказує, що серед нарахованих за обліком 2.69 млн.грн. сум за авансовими звітами до 1.73 млн.грн. з них є питання. А саме: 799 172 грн – відсутні підтверджуючи документи; 523 368 грн – відсутні накази на відрядження; 297 925 грн – відсутні авансові звіти; 22 168 грн – завищення суми виплати за авансовим звітом.

Слід також відзначити фактичні заборгованості:

– перед ЕА, яка склала на момент перевірки 50 000 Євро, що зменшить фінансову допомогу з боку ЕА на користь ФЛАУ на цю суму;

– перед лабораторією у м. Кьольн на суму 22 878 Євро;

– 87 500 грн. перед ФОП Стрієшин (за нанесення логотипів);

– 26 000 грн. перед «Новою поштою»;

– 12 574 грн перед ОСББ (за місцем розташування офісу ФЛАУ).

Також є заборгованості перед туроператорами, що внесені і не внесені до бухобліку (603 500 грн. і 243 526 грн.), з приводу яких поки що залишилися питання. Також додамо до наведеного, що сплата за орендну приміщення, в якому зберігалося екіпірування ASICS, не здійснювалася.

«Заради справедливості зазначу, що аудитори не радять приймати всю заборгованість без додаткових вимог аналізу первинних документів, – уточнює Андрій Комаров. – Але оскільки не всі первинні документи оформлені належним чином, секретаріат федерації докладає зусиль до виявлення фактів здійснених фінансово-господарчих операцій та систематизації документів у відповідності також до чинного законодавства».

Надзвичайно актуальними для членів федерації є і результати інвентаризації екіпірування фірми ASICS національної збірної команди України. В інвентаризації брали участь представники бухгалтерії та інші фахівці секретаріату ФЛАУ.

«Бухгалтерська програма показує наявність у бухобліку «Невідомого отримувача» спортивного екіпірування на суму 2.0 млн. грн., що може свідчити про нестачу екіпірування на цю суму, – говорить Андрій Комаров. – Також має місце невідповідність залишків на складі даним бухобліку  на суму 1.1 млн. грн.. Таким чином, є ризик існування сумарної нестачі екіпірування на суму більше 3 млн. грн., що є підставою для службового розслідування, яке наразі й розпочалося».

При ознайомлені з угодою з фірмою ASICS не було знайдено, де вказані конкретні строки поставок екіпірування. За поставками, що мали місце, лишилося 1700 одиниць неліквідного екіпірування. А саме: жіночі XXS, XXL, XXXL, XXXXL та чоловічі XS, XXL, XXXL, XXXXL.

Андрій Комаров також звернув увагу на питання, яке стосується ТОВ «Атлетика Віва», а саме відсутність практики звітування (керівні органи ФЛАУ мали обов’язок звітувати на Конференції також про фінансові результати діяльності, про конкретні цифри прибутків/збитків ТОВ «Атлетика Віва» за всі роки діяльності), відсутність документів і регістрів обліку ТОВ «Атлетика ВІВА». Компанія отримала від ФЛАУ 500 тис. грн. у статутний фонд, вела господарчу діяльність і, згідно з відкритими джерелами, уклала угод за результатами участі в торгах і конкурсах на суму більше 75 млн. грн. за період свого існування.

Проте з офісу ТОВ «Атлетика Віва», який знаходиться в тому ж офісі, що і ГС «Легка атлетика України» (ФЛАУ), зникли всі документи компанії. Остання директорка ТОВ «Атлетика Віва» була присутня на звітно-виборчій Конференції, виступала на ній і темою її виступу був не звіт, а звернення з проханням компанію продати, а її звільнити з посади. При цьому в порядку денному Конференції питання було зазначене як «Про ТОВ «Атлетика Віва».

«Подібне формулювання питання, як правило, свідчить про спробу маніпулювання. Особливо враховуючи те, що окремі учасники засідання Ради ФЛАУ, яке передувало Конференції, вимагали звіту керівництва ТОВ «Атлетика Віва», – підкреслює Андрій Комаров. – На сьогоднішній день ми консультуємося з адвокатами з цього приводу».

За словами Андрія Комарова, вражає також існування окремих фактів у документах і бухобліку, виявлених у ході аудиторської перевірки (за період до 30.09.2020). А саме:

– ФЛАУ сплатила на рахунок ФОП «Велінгер Едмунд» 36 900 грн. за індивідуальне навчання англійській мові президента ФЛАУ. А також, отримала додаткові рахунки на суму 8 100 грн;

  • не обґрунтовано документально понесення витрат на пальне на суму 69 046 грн.
  • використання коштів ФЛАУ, яке може трактуватися як «отримання додаткового блага», окрім індивідуального навчання англійській мові (36 900 + 8 100 грн), також на послуги підвищеного комфорту і компенсацію індивідуальних витрат на алкоголь (22 072 грн і 6 177 грн відповідно).

«Це вражає перш за все тому, що федерація на 30 вересня 2020 року була близька до банкрутства», – пояснює Андрій Комаров.

«Для керівників федерації сьогодні є кілька викликів, – говорить Андрій Комаров. – Cпільноті ФЛАУ передусім потрібно сформулювати і визнати допущені управлінські помилки керівників минулої каденції. А саме: ставлення до роботи президента ФЛАУ, як до власного індивідуального бізнесу; халатне відношення до функціоналу і призначень, у першу чергу на посади генерального секретаря і заступника генерального секретаря; як наслідок, некомпетентність що призвела до хаосу у діловодстві (небюджетній його частині) і поступовий занепад таких важливих напрямків діяльності ФЛАУ, як, наприклад, «розвиток» (департамент розвитку/комісія розвитку). Тепер також потрібно гасити всі реальні заборгованості; звертатися за правовою допомогою адвокатів в очікуванні можливих позовів до ФЛАУ; вносити корективи в роботу секретаріату, пов’язану з формуванням первинних документів і бухгалтерського обліку; відновлювати роботу у напрямку «розвиток».